یاردبستانی من

یاردبستانی من
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۹ ق.ظ

عثـــــکل

اسکول نام نوعی پرنده است که وقتی از لانه اش خارج می شود در هنگام بر گشت فراموش می کند لانه اش کجا بوده. اسکُل در اصطلاح به انسان های کودن و احمق گفته می شود. تاریخچه این اسم به هزاران سال پیش بر می گردد. فردوسی از اسکُل به عنوان پرنده رویایی که دو بال قرمز دارد و مظهر محبت به شمار می رود، یاد می کند.

اما آیا به این فکر کرده اید که ممکن است این فقط یک اصطلاح غیر واقعی باشد؟!

در مطلبی که از دانشنامه ی ویکی پدیا نقل کردیم اشاره شده بود ”فردوسی از اسکُل به عنوان پرنده رویایی که دو بال قرمز دارد و مظهر محبت به شمار می رود، یاد می کند” پس نام این پرنده نمی تواند به معنای کم شعور بودن به کار برده شده باشد، چون فردوسی همواره از عاشق به عنوان رند(زیرک)یاد کرده است.

املای درست کلمه اسکول، در اصل عثکول خوشه خرما است و به چیزی مانند خوشه خرما که برای زینت در برابر هوا می نهاده اند تا تکان بخورد و مایه ی سرگرمی شود نیز می گفته اند. عثکول خوشه خرمایی بوده که خرماهایش را خورده اند و فقط به درد سرگرمی می خورد و استفاده دیگری ندارد. از آنجا که املای درست این کلمه را کسی نمی دانسته است آن را اسکول نوشته اند و برخی نیز به اشتباه اشکول گفته اند!

در باره ی معنی اسکول یا همان عثکول، به شما پیشنهاد می کنیم صفحه 1424 از فرهنگ لاروس چاپ انتشارات امیر کبیر را مطالعه کنید.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۳
داود صالحی

نظرات  (۷)

۱۲ آبان ۹۳ ، ۱۶:۴۳ مذی گناه کار
مثل من
خدا قوت استاد
هه هه هه هه هه
ostad esm engilisish pofine
۱۷ تیر ۹۲ ، ۱۴:۲۵ محمد علی حریری
اطلاع داشتیم
۱۵ تیر ۹۲ ، ۲۳:۰۹ محمد جواد ابراهیمی
سلام عزیز
ارادت داریم افتضاح!
جلسه یا سه شنبه یا چهارشنبه
انشاالله زمان دقیق را تا فردا(یک شنبه شب اعلام می کنم)
این مطلب رو زیاد دیدم اما شایدم واقعیت نداشته باشه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی